Rendszeres olvasók

2012. máj. 7.

Anyák napi ajándék


Egy nagyon egyszerű, kedves ajándékot kaptak az anyukák:



A virág papírból készült.  A szirom közepébe a gyerekek anyukájuk arcképét rajzolták le.  Tenyerük lenyomatából pedig a virág levelei készültek.

A virág mellé természetesen egy csokor verset is kaptak az anyukák:

Egy csokor színes szó, mint egy csokor virág,
Fogadjátok tőlünk kedves édesanyák!
Az első lépést tőled tanultam, járni, tipegni tétován,
Aztán rohanni karjaidba: én édes, drága jó anyám.
 
 
Oravecz Imre: Anyu főz,
megfőzi a húst,
megfőzi a krumplit,
megfőzi a tésztát,
megfőzi a tojást,
megfőzi a levest,
megfőzi a főzeléket,
megfőzi a tejbegrízt
mindent megfőz,
de engem nem főz meg,
mert én így is ennivaló vagyok.
 
 
Arvid Lydecker: Gyerekek dala

Olvass nekünk, édesanya,
valami nagyon szépet,
hőstettekről, csillagokról,
kék szigetről meséket.

Mesélj nekünk a folyókról,
mik messze kanyarognak,
tündéres áfonyás dombról
s boldogságról hosszan!

Mesélj, miről dalol a madár,
miről zúgnak a nyírfák,
miért szálldos
a virághoz
a lepke, mondd el titkát.

Olvass, nekünk édesanya,
míg nem növünk nagyra.
Örömet így mi is szerzünk
esténként, ha összejövünk,
majd neked felolvasva.
 
 
Ámon Ágnes: Anyák napján

Ébresztettem a napot
Hogy ma szebben keljen,
Édesanyám felett
Aranyfénnyel lengjen.
 
Ébresztem a kertet.
Minden fának ágát,
Bontsa ki felette
A legszebb virágát!

Ébresztem a rigót
S a kedves cinegét,
Dalolja mindegyik
Legszebbik énekét!

Ébresztem a szívem,
Forróbban dobogjon:
Az én édesanyám
Mindig mosolyogjon.
 
 
  Létay Lajos: Édesanyámnak 
 
Ha csak egy virág volna,
én azt is megkeresném,
ha csak egy csillag gyúlna,
fényét idevezetném. 
 
Ha csak egy madár szólna,
megtanulnék a hangján.
Ami csak szép s jó volna,
édesanyámnak adnám.
 
 
Jónak lenni jó, mert anyuka vidám,
S apunak is elbújik a ránc a homlokán.
Jónak lenni jó, mert sétálni megyünk,
És ilyenkor édesapa magyaráz nekünk.
Jónak lenni jó. Én mindig jó leszek.
Ha jó vagyok, apu, anyu engem úgy szeret!
 
 
A nagymamánál jó, csak ott jó igazán.
A nagymamának sok keze van, de ez igaz ám!
Egyik kezével főz, a másikkal mosogat,
a harmadikkal fejemen egy dudort borogat.
A nagymamánál jó, mert ott van nagyapa,
aki a mezőről tücsökszavú estét hoz haza.
 
 
Mondóka      
Májusi vasárnap,
Mezei virágok
Kedves anyukámnak
Minden jót kívánok 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...