Rendszeres olvasók

2013. jan. 20.

Ismerkedünk az órával


 Az idő múlását az óvodáskorúak is érzékelik, csak még egy kicsit másképp, mint mi felnőttek. Észreveszik, felfedezik a változásokat pl: este sötét van, nappal világos. Emlékeiket általában valamilyen tevékenységhez kötik: "amikor uszodába megyünk, akkor nyár van, kettőt kell aludni és jön Nagyi..." Legelőször a "ma" fogalmát értik meg. Az időhatározó szavakat  ugyan használják, de a tegnap - holnap fogalma még  gyakran kavarog a fejecskékben: "tegnap Kati nénihez megyünk" (jelen idő, múltidő helyett). A napok neveit az óvodában jópofa versikékkel megtanulják, de ez mechanikus, ugyanúgy, mint a tőszámlálás. Sok gyerek elszámol 30-ig is, de műveleteket még tízes számkörben is nehezen végez.

Az óra használatát az óvodások még nem tudják megérteni, de azt megértik, hogy ezzel figyelik iskolások és a felnőttek az idő múlását, mikor, hová kell menniük, mit kell csinálniuk.

Az oviban megismerhetik:
  • hogy milyen fajta órák vannak (ébresztő óra, karóra, toronyóra stb.)
  • milyen részei vannak (számlapja, felhúzója, bonyolult kis gépezete...)
  • állítgathatják a mutatókat felismerhetik rajta a számokat
  • kik javítják az órákat (órás mesterség)
  • hol árulnak órákat
  • elmondhatják élményeiket - mikor van szükség az órára
  • a családban ki, milyen órát használ
Természetesen nagyon szeretik a játékórát felhúzni a kezükre, ettől "olyan nagyok lesznek".
Ezért készítettünk mi is különféle órákat.

Először én készítettem egyet.


 Aztán nekiláttak ők is.





A valódi órához igazítják az övékét.
 

Az ismerkedés elkezdődött, majd a suliban folytatják


Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

6 megjegyzés:

  1. Drága Márti!
    Ilyesmi meg sem forduljon a fejedben, hogy abbahagyod a blogod, ahogy írtad az előző hozzászólásodban!!! Igaz, hogy még az időm a harkályos meséig engedett, de máris nagyon jó ötletek láttam, gyűjtöttem, letöltöttem, amit nagyon köszönök!!! Az idő múlását érzékeltetni valóban nem könnyű feladat, ehhez is jó ötleteket adtál. Nagyon tetszett, hogy Luca napkor a kisfiúk pakoltak, jó ötlet! Szépek és különlegesek a vizuális technikák, amelyeket alkalmazol. Az oviban rajzkiállítás lesz tavasszal és a különleges technikával készült rajzok előnyben...már ebben is segítettél!!!
    Szóval csak így tovább, én biztos jönni fogok, ahogy az időm engedi. Gratulálok a blogodhoz és köszönöm az ötleteket!!!:))))
    Örülök, hogy megismerhettelek...ha így blogon keresztül is:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a biztató szavaidat! Úgy feltöltöttél, hogy biztos írogatok még egy darabig. A blog írást elkezdeni és abbahagyni sem könnyű! A Te blogodról én is csak csupa szépet tudnék írni. Rengetek ötletet találtam nálad! Nagyon ügyes kezű vagy!!
    Számíthatsz rám, mert gyakran fogok nézelődni nálad! Elárulhatnád a keresztneved, a megszólítás kedvéért.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Márti!
    Igazi kincsre bukkantam, amikor rátaláltam a blogodra! Nagyon-nagyon jó, és ötletes dolgokat gyűjtöttél itt össze, amiből már én is szemezgettem és felhasználtam a munkám során. Több mint 20 éve vagyok óvónő, de nem szeretnék leragadni a "régi jól bevált" módszereknél, igyekszem folyamatosan megújulni. Szerintem a mai kor óvodásai már meg is követelik ezt, hiszen egyre nehezebb a figyelmüket lekötni, az ismereteik is gazdagabbak, "hála" az őket érő millió ingernek... (De azt hiszem, hogy ezt nem is kell tovább ragoznom...)
    Csak szeretném megköszönni ezeket a kincseket, és csatlakozom az előttem szólóhoz: ne hagy abba, szükség van a blogodra! (Én az ovimban már reklámoztam a kollégáknak!)

    Üdvözlettel: Tünde

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Tünde! Hát, én is elég régi motoros vagyok már! Igazad van, haladni kell a korral, ami nem is olyan nehéz, csak akarni kell! A régi jól bevált módszereket az újakkal ötvözve nagyon jó eredményeket lehet elérni.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Márta! Nagyon jó blog! :) Sok hasznos dolgot, információt lehet Önnél találni! Esze ágába ne jusson megszüntetni. Igaz kicsit későn akadtam erre a csodás oldalra, de isten igazából jó érzés tölt el, mikor itt nézelődhetem! :)

    Kata

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...