Amikor a blogomat indítottam az volt a célom, hogy betekintést nyújtsak a csoportom életébe, napi munkámba.
Segítséget adjak óvónőknek, akik még kezdők és szükségük van egy kis "mankóra", szülőknek, akik szívesen olvasnak nevelésről, problémákról, megoldási lehetőségekről.

Közben teltek az évek és 40 év után a pályám végéhez értem. A mozgalmas évek után nagy lett a „csend” körülöttem, annak ellenére, hogy továbbra is figyelemmel kísértem az óvodai élet változásait. Akkor határoztam el, hogy folytatom a blog írását és az évek alatt összegyűjtött tapasztalataimat, ötleteket megosztom az érdeklődőkkel.

Örülnék, ha a nézelődés mellett az észrevételeiteket is leírnátok.


Rendszeres olvasók

2013. febr. 10.

Grafomotoros fejlesztés


A grafomotoros fejlesztés  a kézügyesség fejlesztését, rajz és íráskészség fejlesztését jelenti. Az oviban is találkozunk olyan gyerekekkel, akik 
  • nem rajzolnak szívesen, 
  • görcsös a ceruzafogásuk,
  • vonalak között nem tudják vezetni a ceruzát, 
  • a nagymozgásuk is összerendezetlen,
  • a téri tájékozódásuk, testséma ismeretük, dominanciájuk bizonytalan.
Számukra az írás elsajátítása nehézséget fog jelenteni, mert az iskolában az írás elsajátításához  szükséges:
  • a szemmozgás tudatos kontrolljának kialakulása (szemfixáció)
  • kialakult testkép (ismerje a saját testét)
  • alak-háttér biztos észlelése (különböző formák minél többféle helyzetben, méretben való észlelése; egészből a részek kiemelése)
  • szem-kéz koordináció (a szem és a kéz összehangolt működése)
  • helyes ceruza fogás
  • gördülékeny vonalvezetés
Náluk először a nagymozgásokat kell fejlesztenünk, mert erre épülnek a finommozgások.

Teendőink:
  • Nagymozgás fejlesztés: járás, csúszás, kúszás, mászás, egyensúlyozás
  •  Szem-kéz, szem-láb, szem-kéz-láb koordináció fejlesztés
  • Térbeli tájékozódás fejlesztése
  • Testrészek ismerete, oldaliság
  • Finommozgás fejlesztés: emberábrázolás, vonaltartás, vágás, hajtogatás.
 Mindig a könnyebbtől haladunk a nehezebb felé:
  •  gyurmázás, ami a kéz, az ujjak izomzatának erősödését segíti, majd az ecset, zsírkréta, ceruza használat
  •  nagy felülettől haladunk a kisebb felé. csomagolópapír, vagy vászon, majd rajzlap, kivágott formák, szélesebb, keskenyebb vonalközök (díszítő munkák).

Internetről összegyűjtött vonalvezetési  feladatokat itt találtok.
 
Köszönöm, hogy leírod a véleményedet!
 

2 megjegyzés:

  1. Bizony nagyon fontos dolgokra hívod fel a figyelmet! Nagyon jól összefoglaltad!!! ( A fényképeket hová küldhetem? )

    VálaszTörlés
  2. Előre is köszi a képeket! naadasi@freemail.hu

    VálaszTörlés

Kedves hozzászóló

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...